Dermatitis Medicamentosa: Schokkende bijwerking van Mirvaso


Al eerder werd online regelmatig negatief beoordeeld door gebruikers vanwege de rebound flushing. In een artikel in dermatology online werd een “geval” beschreven van een 28 jarige vrouw die als gevolg van het gebruik van Mirvaso ernstige bijwerkingen ervaarde.

De schrijvers van het artikel noemen dit fenomeen Dermatitis Medicamentose, een ontstoken huid als gevolg van medicijnen. Ze gaan zelfs zo ver om te zeggen dat het wellicht beter is als Mirvaso alleen bij speciale gelegenheden en bijzondere omstandigheden gebruikt wordt en niet voor de lange termijn wordt gebruikt.Foto’s zijn hier te vinden

http://omicsgroup.org/journals/dermatitis-medicamentosa-2165-7920.1000402.pdf

Natuurlijk is het niet zo, dat iedereen die Mirvaso gebruikt deze bijwerking zal hebben, maar het is goed om er op verdacht te zijn als je Mirvaso wilt uitproberen.

 

Uit de klinische onderzoeken die Galderma (de maker van Mirvaso) zelf heeft uitgevoerd, bleek dat rebound flushing kon voorkomen bij een aantal gebruikers, maar niet heel vaak.

gerelateerde artikelen

Nieuws ontvangen?

Berichtje ontvangen wanneer er nieuwe artikelen op deze site staan?
Schrijf je hieronder in.
(Je krijgt max 1x per maand een mailtje want spam hoort in een blikje en niet in je mail box.)






Een reactie plaatsen

14 + 9 =